Syträffar!

Syträffar är bra och kul. Man träffar glada damer, både såna man känner o nya kompisar 🙂
Och inget ‘ska bara’…ni vet:
Ska bara starta tvättmaskin
Ska bara ringa ett samtal
Ska bara kolla …
Nä, på träffar syr man och gör man inte det så umgås man o har trevligt. Härligt!
Jag har vart på två stycken lördags-träffar. Ena var i Halmstad med fyra tjejer. Där syddes både kläder o lappteknik. Jag quiltade 2 olika projekt, med en för mig ny vadd. En bomullsvadd med lim på båda sidor, så man slipper nåla alltihop. Bara att stryka o sy. Passar mig perfekt. Här är en smygtitt på det ena (jag visar mer när det är helt färdigt.
>
IMG_4433.PNG

På den andra träffen, som var i Förslöv, syddes bara lappteknik av 20 deltagare. Fick nya vänner och nya idéer. Sydde hälften på en Bargelloduk och började på en julduk, efter tips på plats.
Idag har jag tvättat, o städat, så jag hinner nog sy lite idag med…<br /

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

