Periodare..

Ja, jag har sagt det förut…jag är en periodare. Ibland blir inget färdigt, men kanske mycket påbörjat. Ibland får jag ett ryck, och mycket blir klart på en gång.

Jag hängde med på en bloggutmaning. Det var Maja som hade en tidnings-utmaning. Att sy något varje månad från de quilttidningar vi har hemma i gömmorna.

MEN…som den periodare jag är så har det inte blivit resultat förän nu, men då kommer det tre på raken. Hihihi… det blev dessutom lite bonusprojekt…

Först ut är ett täcke, där jag tagit grundidén från framsidan på tidningen, men lät bli dom applicerade hjärtanen. Jag gjorde en större variant, än duken dom gjort. Mitt är i storlek till ett barntäcke. Jag tyckte om hur rutorna var hopsydda. Det här är Januari. Oops!

Projekt nummer 2 blev en liten duk, som jag ville prova hur dom sytt. Den var kul, och får stå för februari.

Nummer tre, som motsvarar mars månad, blev en ny duk (löpare).

Kul variant, där det skulle vart ett tyg till i botten, men jag tycker det är svårt att få ihop det, med för mycket tyger, så här är min variant.

Men jag har ju fått lite annat färdigt med..En väska, som jag sydde i tyg med tidningstryck. En duk, som var ett misslyckat block. Men bättre en ful duk än ett misslyckat block i lådan..

En neccesär i annan modell än jag brukar sy. Hängde på en liten ängel i blixtlåset.

Sist men inte minst. Ett barntäcke, som legat som topp i skåpet lääänge. Skönt att det blev klart. Inte så tokigt.

Nu har jag nog bloggat så det räcker i flera månader….Inte så snabb här, men det händer ju lite i syrummet iallafall..och där mår jag bra.

Ha det gott, det har jag!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Periodare..

  1. Maja skriver:

    Så ”lätt” får man tre lotter i min Tidningsutmaning!!!
    Fina arbeten!!!
    Så kul att du kom igång!
    Lycka till i fortsättningen!
    Kram

Kommentera

