En helg…

Med många intryck. När jag var i Burseryd förra helgen köpte jag min startbiljett till quiltrallyt. När man besökt (och handlat) i en butik får man en stämpel och vid tredje stämpeln får man en gåva för 150:- nu blev det så att jag hann med ett dubbel-rally!

Igår körde vi (Km och jag) iväg till Quilthjärtat i Perstorp. Därefter for vi vidare mot Malmö där det blev besök hos @Veronicas = tredje stämpeln och jag fick ett paket färdigskurna bitar till en duk i häftiga sommarfärger. Vidare mot Färg och form, för stt sen åka norrut igen mot Quiltpassion i Mörarp..tiden började bli knapp, för det var vägarbeten på E6 vid Landskrona. Sist på rundan blev Butiken Annalunda i Förslöv= stämpel 3. Där fick jag en sybox i plast, med symotiv tryckt på sidan.

Köpte jag nåt? Lite här och lite där blev rätt mycket när jag kom hem och packade upp. Hade med mig både nya linjaler, mönster o tyger hem. Sylusten har det inte vart nån fart på, men nu har jag köpt lite inspiration…

Flera av butikerna hade visning av olika tekniker, så nu får jag sätta fart, så det blir nått gjort..

Tack för en rolig id’e med rally, då blev det av att besöka butiker man inte vart i förut.

Om det var synd om gubben? Nej, han var nöjd. I Malmö gick han i helt andra butiker än dom jag valde, och där han var med så fick han kaffe o gott fikabröd, så han klagar inte.

Blir det rally fler gånger ska jag nöja mig med en runda, så jag hinner prata mer med sykompisar jag träffar på vägen.

Söndag idag och den tillbringade jag i syrummet. Sytt fler block till min sampler i vitt och blått. Hann sy ihop dom med remsor emellan, och börja quilta, men…nu är det natta!

Ha det bra – det har jag!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

