Mobilfodral…

Yngsta sonen med sambo kom hem till oss idag. Alltid roligt när dom kommer. Hon hade köpt en ny telefon, men var besviken på fodralet så jag erbjöd mig att sy ett nytt. Hon valde tyg och jag sydde. Under tiden spelade KM spel med dom..alla nöjda och glada.

Jag hat tagit kort på den, men jag och datorn är inte riktigt kompisar idag, så den får jag visa en annan gång…

Igår var jag med två kompisar i Burseryd. Egentligen skulle vi till Sprätthönsens utställning i Allbo, men det är i krokarna, så man får passa på.Sprätthönsen har som vanligt arbetat flitigt. Där är både stora och små arbeten. En del arbeten är sydda i samma teknik, men i så olika tyger och färgskalor. Det är kul att se hur olika dom blir.
I Burseryd var där också utställning, så jag har sett så mycket fint!

När vi kom hem var jag så inspirerad o ville bara sy..då gjorde jag några block till en samplerquilt. Det ger möjlighet att prova olika block, både gamla och nya. Det blir i vitt och blått. (än så länge) får se vad jag hiner och orkar i veckan, man ska ju jobba med.

Ha det bra!

Ha det bra!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

