Småfix…

Av trekanter kan man sy ihop fyrkanter. Jag vred o vände, sen såg jag vart jag var på väg. En grön nessesär, men trekants-blocken i mitten.

Det blev oxå en liten förvaring med blixtlås. Platt variant med samma rutor på fram o baksida. En bra-att-ha-grej!

Jag försöker sy lite på mina större grejjer, men går emellan med lite nytt, och då får det vara nåt som faktiskt blir färdigt…

Om ett par veckor ska jag åka på quilt-läger…glad som en barnunge…Ska bli kul o spännande, börjar inse att jag inte kommer hinna allt som jag har idéer för…Men roligt ska jag ha!

Ett av mina större projekt har faktiskt blivit klart. En quilt av jellyroll-tyger. Jag har svart fleece på baksidan, mjukt o gott. Och nu äntligen har kantbandet kommit på plats.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Småfix…

  1. Jess skriver:

    Den sista du har bild på passar fint i min soffa. Tänk vad lägligt att jag fyller år snart. Härligt.

Kommentera

