Veckan som varit…

…har gått fort. Måndag kurs, tisdag pysselkväll med kompisen, onsdag lugn, torsdag annan kurs, fredag handla.

Ska jag välja bort nåt?  Nääää!

Lördagen var kalas för min systerdotter som fyllde 6 år. Förutom det hårda paketet fick hon ett badlakan som jag broderat:

 Glittrig tråd till rosetten, så det blev så fint.

Jag provsydde ett block, som jag funderat på ett tag. Nu hittade jag lite info på nätet, så jag skulle bara testa…

kommer mer, när jag har tid o lust, men nu vet jag hur det funkar. Alltid lättare att komma ihåg om man gjort det själv.

Ett överdrag till en servett-box hann jag oxå med:

Och en ny klädsel till en korg. Jag har sytt åt en kompis o har inte korgen här, så jag fotar den i min, som inte passar riktigt. men jag tycker tyget var fint. Tunn vaxduk från Panduro.

Här kommer oxå en bild från vår pysselkväll. Vi gjorde påsar av blad från en gammal almanacka, påsar av presentpapper och askar. Det var lite kul, men jag trivs bättre vid symaskinen…

Förhoppningsvis ska jag skriva lite oftare än en gång i veckan, för tydligen hinner jag få till mer än jag tror…

Som vanligt går det att klicka på bilderna för att få dom större.

Ha det bra!

Helena

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

