Skärmatte-väska

har jag ju sytt en ny. Kom på att jag inte tagit kort på den, men nu har jag ju redan använt den och smutsig hann den bli…

Inte smart med ljust linnetyg, men det blev ju fint.

Till framsidan använde jag några four-patch-block, som låg i hyllan.

Och till baksidan, det sista blocket, sen frihandsquiltade jag hela baksidad. Kul, men jobbigt för nacken om man sitter för länge.

Idag hittade jag en för mig ny teknik att sy, och  skulle bara testa…det blev nästan färdigt projekt. En liten knäfilt att ha i bilen.

Bild kommer när jag sytt fast kantbandet för hand…

Ha det bra!

Helena

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Skärmatte-väska

  1. Carmen i Malmö skriver:

    Det var en snygg skärmatteväska du sytt. Inte visste jag att du var så duktig på att frihandsquilta.
    Kram

Kommentera

